onsdag 21 januari 2009

Världspremiär för Walter Bidéns nya

Igår var jag på världspremiär. För första gången i världshistorien visades Walter Bidéns film "Who killed Bob Marley?". En film om journalisten Walter Bidén som letar efter sanningen om Bob Marleys död. Och hittar den, på något konstigt sätt. Vansinnigt roligt. En halvtimmeslång tecknad film av Age och Fripp med flera. Den tog nio år att göra, men så blev den bra också.
Träffade flera gamla kollegor på premiärkvällen på Tvålpalatset. Min relativt nya kollega Kapsyl hade den goda smaken att gå hem i tid. Men inte jag, förstås. Jag hängde med in i det längsta. För att det var så roligt. Satt som fastklistrad vid Rivals bardisk och drack Irish kååfi med Fripp. Vägrade nästan att gå hem när världspremiärseftersläcket var slut.

Kolla in trailern och Walter Bidéns egen webb


The filmmakers. Age och Fripp. Längst till vänster Anders från Bagis, tror jag, känner honom inte men han verkade också ha varit med på ett hörn.

Inga kommentarer: