torsdag 15 januari 2009

Och vad ska vi göra med tant?


Julen är över för länge sedan men Blocktanten består. Vad ska vi göra med henne? Här är några förslag:
1. Rondelltant (observera inte bordelltant), men i så fall var?
2. Skänka tant till Moderna med ett cykeldäck kring magen (konstverk eller fornminne?)
3. Hänga tant från Västerbron (tant är dessvärre höjdrädd).
4. Ge bort tant till kungen (han verkar inte så rolig).
5. Tutta eld på tant, men var (helst inte, verkar göra så ont)?
6. Skänka tant till Gävle kommun (då kan jag ju hälsa på morbror Nisse och moster Karin i alla fall).

Vad tycker du att vi ska göra med tanten?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker vi ska pussa henne och krama henne. Det bör man göra med alla tanter.

Ullis sa...

Ah, det var ett fint och bra förslag till tant.

Anonym sa...

Riktiga tanter har permanentat tunt hår, hörapparat, tunna bleka läppar,mer ögonlock än ögon, väldigt mycket hud på halsen,diskreta kläder i lättskött material,svullna ben i stödstrumpor och fotriktiga skor, lååånga bröst, tena mini och rumpan placerad ca 20 cm längre ner än den en gång var.Du uppfyller inte de kraven varken till färg eller form.Jag tycker om tanter, jag tycker om dig också men du är ingen tant.

Ullis sa...

Åh, så fint sagt kära syster. Jag blir glad. Jag som trott att jag varit tant, länge.