lördag 3 januari 2009

Nyårskille upphittad

Jag har mött min nyårskille, min alldeles egna hjälte. Träffade honom idag. Blixtar och dunder och jättemånga gnistor. Sprake-li-sprak. Vi hade dejt i nära nog tre timmar. Ett långt men ganska oskyldigt möte. Han är nog den sniggaste. Han heter Hugh Jackman. Dessvärre var han ihop med Nicole Kidman när jag träffade honom på vita duken.
Jag har varit på bio. Alldeles själv, för första gången. Lallade runt på stan och blev sugen på att se Australia och gick och köpte en biljett. Bara sådär. Det var riktigt trevligt.
Filmen var storslagen, äventyrlig, spännande, romantiskt, sorglig. Proppfylld av sann kärlek, svek, kärleksgnabb, hjältar och heroiska insatser. Alltså; lite naiv, förutsägbar och hollywoodsnaskig. Men storslagen. Och jag fick ju träffa min nya kille.

Kolla in filmen på sf.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad toppen att du fann honom! Jag hade gärna varit med och kollat upp honom om jag inte fått den här förbannade djungelsjukan, röda febern...ger sig inte. Kliar som tusan, vad är det för skit? Kan det vara något tropiskt som drabbar oskyldiga på små öar?

Ullis sa...

Ja, hörde precis att särskilt Lilla E är drabbad. Fett med invasion av rödaklisjukan:-) Krya på dig!