måndag 3 november 2008

70-tals meny

Kan inte riktigt släppa päronhalvorna med smält after-eight på. Förra sommaren, nere på kusten, hade mamma, Uno, syrran och jag en 70-tals kväll. Jag hade gjort 70-tals quiz och så här såg middagen ut:
Fördrink: Kir med jordnötter
Förrätt: toast skagern med Matteus rosé. Ni kommer ihåg den bulliga flaska och etiketten inspirerad av 1700-talet? Men tyvärr var etiketten utbytt.
Huvudrätt: pepparstek med hasselbackspotatis och René Barbier.
Efterrätt: päronhalvorna med smält after-eight och glass. Där kom de, päronhalvorna. Och det var inte alls särskilt gott.

Apropå skämt och ordvitsar från samma tid: jag kan räkna till tidning. Ettning, tvåning, trening ... tidning. Jorsåatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

70-tals kvällen avslutades dock lite annorlunda, du och Lena satt i tornet och drack rödvin till fram på morgonkvisten. Vi "vuxna" sov. Så gick det inte till på det ljuva 70-talet, vad jag minns.

Ullis sa...

Nej, då slocknade jag väl redan vid åtta, gissar jag, och helt utan alkohol i kroppen. Som tur är förändras tiderna :-)