torsdag 27 november 2008

Dålig kaffestart på dagen


Egentligen gillar jag vår kaffemaskin på jobbet. Som diplomerad hobby-barista var jag en självklar medlem i kaffemaskinsgruppen som valde denna fina Jura. Maskinen som bjuder på allt från espresso till cappuccino med skummad varm mjölk och den tala, eller rättare sagt texta.
Men idag trilskas fanskapet. Jag går in i köket, redan lite lagom sur, för dagens första jobbkaffe. Maskinfan textar till mig med stora illröda bokstäver: RENGÖR MASKINEN. Jaha. Sen: TÖM DROPPBRICKAN. Jag tömmer den förbaskade droppbrickan. LÄGG I RENGÖRINGSTABLETT. Jag lägger i en tablett. Och väntar. Den surrar och rengör. Börjar pipa. FYLL PÅ VATTEN. Jag fyller på vatten och sedan rengör den ännu mer. Pip, pip. TÖM DROPPBRICKAN. En ganska dålig start på dagen.

Inga kommentarer: