måndag 3 november 2008

I valet och kvalet

En vanlig pissig måndag passerar ur våra liv och kommer aldrig åter. Min måndag var ganska intetsägande, full med kontorsliknande aktiviteter, chicken tikka masala, ett par koppar kaffe och 70-tals nostalgi. Men undra just hur kvällen ska sluta, ska jag ta en vända på stan eller inte?
Det braiga med i morgon är att det amerikanska valet är avgjort. Äntligen. Orkar vaken höra, än mindre läsa, ett ord till om Baracken och McPain. Visst är det ett viktigt val, visst blir det skönt att slippa Bush men det börjar bli ganska tradigt. Och amerikansk presidentretorik, det lilla vi får höra här, ger jag inte mycket för. Den känns alldeles för inställsam, lättköpt och därmed inte heller särskilt trovärdig. För mycket hallelulja. För mycket God bless you, vad nu farbror Gud har med saken att göra.

2 kommentarer:

lisa sa...

Det knäppa är nog att du får vänta till onsdag svensk tid innan det är över...Valvaka på Russin i kväll? ;)
ps. själv är jag ytterst besviken över att inte behöva jobba. Hur kan det vara så att mina lediga dagar ligger precis när det är som mest spännande??

Ullis sa...

Ja jag vet, jag kom på det sen. Hos Russin blir det definitivt valvaka. Med Barack-kakor och superstarka McPain-drinkar.