lördag 15 november 2008

En smula styv i korken

Nu är Luther i farten igen. Före tolv denna lördag har jag duschat och tvättat håret, ätit frulle, läst tidningen, spacklat, målat elementskydd och duttmålat i flera olika nyanser. Duttmålning innebär att man fyller i avskavda ytor med målarfärg och vips blir det som nytt. Känner mig en smula styv i korken som har hunnit med så mycket.
Nu bär det iväg till stadens brus. Mina skidkläder är trasiga och byxorna 15 år gamla. Och jag vill ju inte riskera att bli årets Stig-Helmer. Kusin Cilla höll ju på att åka dit förra året. Hon hotade med att rassala i väg till alperna i en gammal anorak från 60-talet. Men det satte jag p för, hade ingen lust att spendera en vecka i alperna med Stig-Helmer. Nu är det min tur: mot ny skidåkaroutfit.

Inga kommentarer: