söndag 23 november 2008

Tanter på trevlig söndagslunch

Så var det söndag igen bland dignande kristallkronor, vackra målningar och stuckatur. Och med Kicki i ny snigg frisyr. Denna söndag gästade tanterna Grodan och var mycket förtjusta i både mat och miljö.
Framför allt gillar vi restauranger där man får linneservetter, det känns lyxigt. Vi tycker också om att de ställer fram tandpetare när de dukar av. På så sätt slipper man ta upp egna, medhavda, tandpetare. Men hundar på restaurang gillar vi inte, dels för allergikernas skull, dels för att det är otrevligt. Förra gången jag var på Grodan med mina föräldrar var det också någon som släpade in en hund. Dåligt.
Så pratade vi sjukdomar, resor, datatrassel och underklädesaffärer och bh-inköp. Sådana där affärer där man får professionell hjälp och någon som hämtar olika storlekar åt en. Och sedan gärna slår in det i silkespapper.
Snacka om att vi har blivit tanter. När Kicki och jag träffades i Uppsala langade jag sprit åt henne för hon var underårig, hallonstutarna stod rakt ut och vi behövde ingen bh och vi åt på sin höjd en smörgås när vi kom hem från plugget. Men tiderna förändras, uppenbarligen.


Nu dröjer det till efter jul innan jag och Kicki ses igen. Nu sticker hon på semester och när hon är tillbaka har jag åkt iväg. Stor julkram till Kicki.


Kicki säger hej och vinkar till mamma Ulla på Hillsta. Jag säger också hej: hej, hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och som krydda på tantmoset så har jag ju en sjukt tantig frisyr :-).
Tack för en fin söndagslunch. Ser fram emot att göra om det igen, typ efter jul.
Kram från din bästa tantväninna

Ullis sa...

Jag håller inte med. Tycker att det är sniggt. Stor tantkram tillbaka.