lördag 8 november 2008

På Ica eller i hennes majestäts hemlig tjänst

Sedan till Ica maxi vid regementsområdet. Helt nytt för mig. Med självscanning och militärisk ordning och säkerhet. Jag blev nära nog haffad. Detta har hänt:


Det var här det började, på Ica maxi vid regementet.


Hildur med ica-kortet i högsta hugg, för att få tillgång till självscannern. Vilka nymodigheter.


Hildur väger gurka.


Uno scannar gurka.


Vikabrödet har tydligen fått designpris för sin nya förpackning, men impar inte på mig.


Däremot blir jag förtjust i de nya mjölkförpackningarna. Även om texten "Dalarna kärlek är närhet" känns en smula pretto.


Även plastkassen scannas.


Betalning. Blir tillsagd i kassan att inte fotografera (säger inte av vem). Men hon kunde inte berätta varför jag inte fick fotografera. Har Ica fuskat med datumet på köttfärsen igen och är rädda för avslöjanden? Eller tror de att jag utför kontraspionage och är utsänd av Konsum?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad ni har det mysigt! Här går jag över Smögenbron i ottan i dimma och mörker och jobbar hela helgen.Kram på er!

Ullis sa...

Nog är det mysigt på Ica allt. Stackars dig som jobbar.