söndag 30 november 2008

Med Raoul Wallenberg i garderoben

Har inte så mycket till övers för P3 längre, som har blivit någon slags humorkanal. P3 och jag skrattar inte åt samma saker. Jag tycker humorn försvann från kanalen med Mia ooh Klara och Rollon.
Däremot har jag en annan favvo: P3 dokumentär. Två timmar långt program på söndagkvällar som tar upp olika ämnen och händelser. Intervjuer och fakta blandat med musik. Och det går så bra att städa till programmet. Idag handlade det om Raoul Wallenberg. Han fick följa med mig långt in i garderoben. Spännande, modigt men med ett så sorgligt slut. Garderoben blev i alla fall jättefin inuti. Inget vidare värst sätt att fira första advent. Men ska nog dricka lite glögg snart.

Kolla in P3 dokumentär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så synd att du inte tipsade mig om programmet om Wallenberg, det hade jag velat lyssna på, som du vet gillar jag ju sån´t.

Ullis sa...

Sorry. Men du kan ju ladda ner den i din Ipod :-)