fredag 14 november 2008

Halv åtta hos Cilla

Kokkonsterna hade inga gränser igår. Cilla presenterade menyn på italienska och farmor och jag förstod inte så mycket, mer än att skulle bli något storslaget. Fem rätter, en helt vanlig torsdag. Bara för att jag hade hjälpt Cilla med några bilder. Bara för att jag klagat på att vi inte har fått smaka något ur Paulo Robertos bok, Mina fastrars mat, som hon har fått i present av farmor.
– Jag är inte naken, inte elak, bara lite full, sa den vindrickande kocken och lagade den ena rätten efter den andra.
Först kastanjer och sedan en ugnsbakad fylld tomat. Men när Cilla öppnade ugnsluckan for en lite blomfluga in i ugnen. Men den flugbakade fyllda tomaten smakade utsökt. Sedan en mellanrätt till, någon slags panerad och stekt mozzarella med bröd. Till huvudrätt parmesanostpanerad kycklingfilé med ugnsbakad potatis, tomat och zucchini. Och till efterrätt pannacotta med bär. Kaffe.
Halv åtta hos Cilla får tio välförtjänta poäng. Vi såg lite mellan fingrarna när det gällde flugan.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kalas, man skulle ha varit med, jag är ju ändå Cillas faster.

Ullis sa...

Ja, det var ett fantastiskt kalas.

Anonym sa...

Men, Inger...
Du är faktiskt min MOSTER.

Tycker inte att det är för mycket att kräva att man vet vad man är och till vem.

Ja, nu har jag övat på rätterna så nu kan de visas upp för allmänheten. Du är välkommen nästa gång ni besöker storstaden. 2 dags varsel, tack.

Anonym sa...

Det var kul det där med mostern som hon trodde hon var en faster, heja Hildur!

Anonym sa...

Försökte med faster eftersom jag visste att recepten kom från boken"Paulo Robertos fastrars mat"
jag vet mycket väl att jag är Cillas moster så det så.