fredag 14 november 2008

Jippijajajippijippijej och reklam

Kommer du ihåg filmen som spelades in på min gata alldeles utanför min port? Det blev en film till slut, en reklamfilm. Jag hade hoppats på något mer storslaget. Men det blev en reklamfilm för Findus eller Felix eller nåt, jag har fortfarande inte sett den själv. Men om du ser den och om du ser 9:ans port så kanske du också ser någon med röd jacka innanför porten. Och om du gör det så är det jag.
Läs mer om filminspelningen

Sämst just nu när det gäller reklam och reklamfilm:
1. Jippijajajippijippijej. Hornbach – det finns alltid nå't att göra. Men vad är det här för nåt? Något slags tyskaskämt eller? Och verkligen en slagfärdig pay off: det finns alltid nå't att göra. Förfärligt dåligt.
Till Hornbach
2. Tele2 och fåren – born to be cheap. Men hallå. Det här känns som en billig ordvits och kanske är det meningen. Men det är inte bra, alls. Den suger. Fett. Fördelen är att det är väl genomfört, lika dåligt hela vägen.
Till Tele2

Inga kommentarer: