söndag 2 november 2008

Halloween långt in diskmaskinen

Vad en gumma kan gno. Dammar, torkar, dammsuger, våttorkar, vädrar, byter sängkläder.
Upptäcker att en skruv är lös, den som förbinder diskmaskinen med luckan. Skruvar men den gängar inte. Försöker igen. Skruvar hårdare, trots att jag vet att det inte brukar vara ett vinnande koncept. Upptäcker att ytterligare en skruv saknas. Upptäcker att jag blöder på fingret. Blod i diskmaskinen, blod på dammtrasan. Fram med plåster.
Blänger på diskmaskinen med iskall och föraktfull blick. Blod och ung bråd död. Greppar min elektriska skruvdragare. Blodet droppar under plåstret. Ställer mig i position, skjutklar. Siktar och sen attack.
Det är halloween, långt i diskmaskinen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken otursdag, stackars dig. Hoppas du får trevligt med A ikväll.

Ullis sa...

Ja, vet faktiskt inte hur jag ska fixa de där skruvarna. Var är Allfix?