måndag 24 november 2008

Glasögonorm når topprekord på +6.00



Tant har varit till optikern. Tant behöver progressiva glasögon. Och har dessutom fått läsglasögon som jag ska ha på mig förutom mina vanliga linser. Överjävligt. Det enda som var roligt var att läsglasögonen kostade endast 79 kronor. I vanliga fall, när jag köper glasögon, kostar de tio gånger mer.
Tant noterar nu nya toppresultat. Först +5.00 på linserna och sedan extra läsglasögon på +1.00. Det blir sammanlagt +6.00. Och allt är farmors fel. Den genetiska snöbollen som har gått i arv från henne till alla hennes tre barn och sedan vidare till mig.
Surt sa ormen om rönnbären.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det suger att bli gammal...

Välkommen in i läsglas-klubben! (Tycker nog disco-klubben har lite roligare klang.)

Ullis sa...

Ja, det tycker jag med. Heja TDK!