söndag 22 juni 2008

Biffar och Frank Andersson

Allt händer på Daglivs vid Fridhemsplan, som är en av mina favvoaffärer. Idag gästar Frank Andersson när jag handlar köttfärs till mina specialbiffar. Färskpotatisen är flingsaltad och är just nu i ugnen. Den färdiga fusksåsen är kryddad med lök och kantareller som jag har plockat på Hötorget.
Snart ska jag äta. Funderar på att sedan avsluta Martha, vem kommer hon att gifta sig med?
Städningen har jag tillfälligt förträngt. Förlitar mig på uttrycket "om kvällen får den late brått" som någon klok tant har sagt någon gång. Eller så sjunger jag som Christer Björkman "I morgon är en annan dag".

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Om kvällen får den late brått" är ett användbart uttryck som kommer från min vän madeleines mamma, Ragnhild. Hon var en morgonpigg sort som hängde ut tvätt och städade i ottan på Makrillgatan smögen.
Förresten har jag dansat med Frank Andersson, i Karlstad för många år sedan.Han tyckte nog inte att jag var tillräckligt imponerad, för han frågade om jag inte visste vem han var.Sportanalfabet som jag är fick jag ju erkänna att jag inte hade en aning.

Städa en annan dag tycker jag
Söndagshälsning från Lena

Ullis sa...

Städade badrummet igår. Klar vid tio, så det blev som Ragnhild sa.
Ja, tänkte faktiskt på dig om jag skulle skriva nåt om din dans med Frank. När kan det ha varit? Kom ihåg att jag då var mäkta imponerad.
Till lunch kommer din dotter och äter resterna av köttfärsbiffarna.

Anonym sa...

Det måste ha varit en kul partykväll sent 70 eller tidigt 80. Menar du att du inte är imponerad längre? Det kanske är tjusigare att ha petat på Olof Palme?
Passa Cajsa så hon inte somnar mellan tuggorna, hon har jobbat hela midsommar-och partat lite också tror jag.
Lena

Anonym sa...

Min kusin har ett hus på Makrillgatan på Smögen.

Ullis sa...

Vilket nummer? Syrran Lena har bott på gatan bredvid.