måndag 30 juni 2008

Så faller jag djupare ner i lyxfällans stora gap


En fåtölj rikare men många pengar fattigare. Den ser ganska anspråkslös och liten ut, vilket gör den perfekt för mitt vardagsrum. Men framför allt så är den dyr.
Den heter Happy swing. Bara det. Jag har snurrat i den på Room i flera år. Inte ens tjugo procent i rabatt gav ett skäligt pris. Men lyxfällan slog till i alla fall. Vad värre är tycker jag inte att den passade så bra när den väl kom på plats. Kanske måste jag möblera om. Kanske måste jag byta ut något annat. Oj, vad dyrt det kommer att bli.
Eller så ska jag sälja mig som Bråding. Intervju för en hundring, någon? Men det är dumt. Då måste jag börja knarka på riktigt först och det kostar. Ett billigare alternativ är att göra irländsk julafton i fåtöljen, bara toksnurra. Förhoppningsvis blir jag så yr och så glad att jag glömmer bort vad den kostade.
Ska sätta mig i den och smarttänka ut nåt bra en dag. Men nu måste jag jobba. Det behövs.

Vill du också vara med i lyxfällan och köpa nåt dyrt? Besök då Room.

PS till min ekonomiska rådgivare: fåtöljen betalades från mitt smyghemliga undanlagda renoveringskonto. Du kan alltså andas ut.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det ordnar sig nog ska du se, det finns ju sms lån!

Ullis sa...

Precis. Uno bara älskar hot om sms-lån :-)

Anonym sa...

sniggt, sniggt!!! Det kostar att ligga på topp.
Din evige VD B

Ullis sa...

Ja, men den blev alltså inte så snigg på plats. Lite dålig stämning faktiskt.

Anonym sa...

Lite shopping piggar alltid upp! Speciellt när man är pank och lite grinig... ;-)

Ullis sa...

Precis. Eller som du brukar säga: det finns så mycket oköpt.