onsdag 25 juni 2008

Grillar tonfisk på Versaill

För övrigt är jag ganska torr i munnen idag. Var hemma hos Melker igår och grillade med några gamla kollegor. Klampade in med mina silverträskor i Versaille, ett guldglänsande rum med dignande kristallkronor, där jag grillade en fantastisk god tonfisk.
Det är roligt på Grill just för att det är så galen och utflippad inredning. Varje rum har sin egen karaktär och dekor. Det känns befriande när allt ska vara så himla avskalat och vitt.
Före den stora branden var jag där med min familj. Det var precis efter att Melker dansat i Let´s dance och dansat ut lika snabbt igen. Jag berättar för mamma att det här är Melkers krog och när vi är på väg ut från Grill så sitter han där, självaste Melker Andersson. Så klart går mamsen fram till Melker och jag blir jätterädd. Hon klappar honom på axeln och säger "vad du är duktig på att dansa". Melker tackar. Jag pinsamhetsryser. Men tycker samtidigt att det är trevligt och snällt sagt. Det är viktigt att vara snäll.

Kolla in Grill, även om jag inte tycker att webben gör restaurangen rättvisa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh.. mamsen. Har hon slutat på Dramaten :-)

Ullis sa...

Nja, det tror jag inte, men hon är ju pensionär nu :-)

Anonym sa...

Tycker inte riktigt om att du berättar om mina fadäser, som tex.när jag gick till attack mot Melker.Ärligt talat såg han livrädd ut.Medelålders tant på raggning tror jag han tänkte.

Ullis sa...

Ja, det tror jag säkert. Nästa som när du visar upp ditt körkort och åker direkt dit för förargelseväckande uppsyn :-)