tisdag 24 juni 2008

Viker ut mig och knarkar statistik

Medan FRA-debatten pågår som mest viker jag ut mig helt frivilligt åt Google. Jag söker på Google och har min webb och blogg registerad hos Google. Och Google har förstås stenkoll på mig. Men det gör också att jag har tillgång till en massa statistik om antalet besökare och från var de kommer. Varje morgon går jag in och kollar. Det är min nya morgonrutin och lika beroendeframkallande som dagens första kaffe.
Igår hade Russins webb endast två besökare, medan bloggen slog rekord med 35 besökare. Härligt! Så Nisse i Gävle: fortsätt så. Ser också att jag har långväga besök i form av Kanada-Anna. Sedan någon eller några från Lund också; välkomna. Men konstigt nog skvallrar inte statistiken något om att mina vänner från Söderhamn eller om min syster från Smögen som varit på besök vid ett flertal tillfällen. Förmodligen ligger servern någon annanstans, kanske i Lund? Så statistiken säger inte allt, som tur är.

Vill du bidra till morgondagens chock? Gå in på Russins webb

7 kommentarer:

lisa sa...

Nu är jag här också! Kul kul.

Ullis sa...

Du är så välkommen!

Catrin sa...

Och här kommer ett besök från RIKSDAGEN. garanterat kollat av FRA

Ullis sa...

Åh, så trevligt. Riksdagen är också väldigt välkommen.

Anonym sa...

Nu har jag läst igen, duktigt va?
Höjer kanske tittar statistiken.
Håller i hatten för här blåser som sjutton.

Anonym sa...

Både syster och systerdotter från Smögen kikar in titt som tätt. Dumma statistik. !

Ullis sa...

Heja mamma! Heja Stina på Smögen!