söndag 29 juni 2008

Söndagens nyheter i korthet


Bettan på besök på balkongen på eftermiddagen i ny snigg sommarfrisyr. Efter mycket trevligt prat ställde hon diagnos på mina röda utslag på kroppen, inte bältros i alla fall. För Bettan är ju nästa lite doktor, på nåt vis. Arvode: mina bättre begagnade kläder, efter etisk utrensning i garderoben
Lyxfällan får åka till billiga Bulgarien. Brunch på Lilla Essingen med Petra och efteråt bokade vi en veckas charter till Bulgarien. Men det blir ingen Russinresa med firma Kapsyl. Resan kommer att betalas med privata och skattade pengar. Joråsåatt. Men nu först; betala räkningar.
Balkongstriden fortsätter. Igår köpte jag en Hortensia. I dag köpte jag tre jordgubbsplantor på Essingen, som eskorterades hem i Furst Alberts cykelkorg. Nu ser jag att grannen också har handlat nya blommor, sammanlagt tre stycken tror jag. Vem vinner, vem försvinner?
Pipmysteriet är löst. Äntligen! I morse hittade jag källan till pipet som jag har hört till och från i mitt sovrum. Långt upp i en garderob, i en väska bland väskor hittade jag min gamla brandvarnare, vars batterie höll på att kruka ur och som har orsakat många oförklarliga pip och huvudbry. Slut. Pip. Pip.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näe Ullis nu tror jag allt du tog den fulare bilden, den andra var säkert mycket sniggare... eller så kom verkligheten ikapp. Vi är ju trots allt 40+ Fast om sex veckor då du! Då är jag typ 22, fast mogen!

Kanske lika mogen som dina gubbar och blomstrande som din hortensia!

Din VD B för evigt

Ullis sa...

Bästa vapendragare Bettan. Du är ju alltid så snigg. Och allra helst nu i din nya snigga sommarfrisyr.