söndag 8 juni 2008

Så spöar jag grannen

Så slår jag äntligen tillbaka, med full kraft. Det började med att den nya grannen hade planterat och satt ut en himla massa fina blommor på sin balkong. Jag var då bara i penséestadiet men anskaffade snabbt ett helt syrénträd. Ha! Där fick hon, trodde jag. Istället gick hon till mottack med blåklint, lavendel, pelargon och hortensia. Fräckt.
Men i lördags var jag på Zetas och handlade inför det avgörande balkongslaget. Åkte med Kicki och Leif som har både kombi och starka armar. Det blev: pelargoner (sniggare än grannens så klart) och hänglobelia i balkonglådorna, viol, lavendel och kryddlåda med citronmeliss, citrontimjan och krasse.
På lördag kväll skålande vi i champagne på balkongen. Kanske tog jag ut segern i förskott. Fortfarande står några av mina krukor tomma, så mer kommer. Kvällen fortsatte med grillade fiskspett, mer vin och Stockholmsspelet. La mig efter en trevlig kväll som en lagom rökig Östermalmsdam och looser. Vinnarna, Indiebruden och Södergubben, drog vid ett.

Vaknade på söndagen som en helt vanlig kungsholmare från Dalarna och ägnade förmiddagen åt mina vinnarplanteringar. Hu, så hett. Har också varit Ulla Wallraff och jobbat undercover idag, som potentiell lägenhetssköpare av Patrik och Deirdres lägenhet. Jag har ju lite olika skills :-)

Köp nytt sniggt boende

2 kommentarer:

Anonym sa...

känns väldigt skönt att ha ett plank mellan mig och grannen så slipper jag känna tävlingshetsen. Skulle förresten aldrig vinna över dem, de har både bättre smak och mer pengar.Här bakom planket är jag Kung i mitt eget rike.

Kram Lena

Ullis sa...

Jag säger som Håkan Hellström:
Åh kom igen lena,
vad skulle du annars göra?
Kom igen lena,
kom igen Le-enaaaa....