torsdag 12 juni 2008

Sportskaderapport

LUGANO. Christian Wilhelmsson, 28, har spelat klart i EM. Han har en bristning i baksidan av låret konstaterar landslagets läkarteam.
– Det är definitivt inte bra, säger en oroad Lars Lagerbäck.

SALK/THORILDSPLAN. Det är ännu osäkert om Ulla McEnroe, 41, kommer att spela sin sista match i kväll på grund av knäskada. Igår kväll haltade hon svårt och hennes läkarteam arbetade febrilt med att få ner svullanden. En påse frysta ärtor (förmodligen Findus) lades som förband i flera omgångar på knäts fram- och baksida. Ulla McEnroe svarade direkt på behandlingen.
- I dag känns det mycket bättre. Men jag ska göra ett par galoppsasteg vid lunch, så får vi se hur formen känns, säger Ulla McEnroe.
Om Ulla McEnroe spelar är alltså fortfarande oklart. I så fall missar hon Blocks sommarfest och kommer senare.
- Just nu är det viktigt för mig att fokusera på tennisen, säger Ulla McEnroe. Formalix och jag har dessutom en viktig dubbelmatch här framöver och då måste jag vara på topp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Angående kvällen kan jag passa på att flika in att pga sport så kan jag också bli sen till blockkalaset. Ratar italienska buffén till förmån för en grillad med bröd på enskedefältet vid EBKs säsongsavslutning.

Ses lite senare.

§:) ) martin - parentes nr 2 är en varmkorv

http://boras.expressen.se/sport/sanktan/1.1145510/slutet-nara-for-enskedefaltet

Sofia Wrangsjö sa...

Man hoppas ju att Ulla ska klara hela säsongen, men då är det viktigt att vila och gå på kalas så att skadan har en chans att repa sig, kommenterar Sofia Wrangsjö, massör och läkarbarn.

Ullis sa...

Oj. Tack för expertkommentaren. Men som sagt, jag har en viktig dubbel med Martin Z att tänka på också. Återkommer med status efter lunch.

Ullis sa...

Och Martin, du prioriterar som jag: sport före fest. Men så måste det ju bli om man ska komma nån vart, oavsett om det är som sportstjärna eller supporter.