lördag 28 juni 2008

Vågrät sju redan vid tio

I Kungshamn klarade mamsen och Uno dagens melodikryss, nästan. Det var bara den där finska sången som felade. Jag har inte kommit dithän än, att melodikrysset är lördagsrutin. Jag löser det aldrig.
Sydväst om stan kanske några avlägsna, ingifta och nästans låtsas, släktingar till mig är kalasfulla. De brukar tydligen sprätta dagens första starköl på lördagsförmiddagen till melodikrysset. Vågrät sju redan vid tio. Det känns inte riktigt heller som min melodi.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vänta bara tills du kommer hit så skall du få vara med i gemenskapen och lösa krysset med oss.

Ullis sa...

Bara jag får en starköl så löser jag allt :-)

Anonym sa...

det va faktiskt rock around the clock!!
kram heinrich krankenshwester osså lilla gübben

Ullis sa...

Härligt att ni kunna dä. Men ni drack väl inte starköl va?