fredag 6 juni 2008

Söker skugga och tänker lite på kungen


Firar nationaldagen på balkongen, eller Thorildsplansterassen, och söker skugga under mitt träd. Det går ganska dåligt. Fläker ut mig, svettas ymnigt och bläddrar slött i inredningstidningar. Har glömt att banta också. Typiskt. Tänker lite på kungen, om vad han skulle tycka om den här firningen. Sen spolar jag av balkongen med en
trädgårdsslang kopplad till kökskranen (jag har brunn på min balkong). Jag vet inte vad det är som är så roligt med att spruta vatten, men jag sprutar och sprutar och även lite på dem som går i parken nedanför. Det luktar nyregnat och jag äter kall
nyponsoppa med mandelbeskvier på den nyspolade. Undra just vad kungen skulle säga om det.


Just nu gillar jag:

Johanna Eliasons "Skoder"


Hanna Brogårds sideboard "Trollsta" för Ikea


Karin Mannerståls sänggavel "Curly"


Karin Mannerståls Vademecumtuber

Inga kommentarer: