måndag 9 juni 2008

Hett på Hotell Knapp näring

Min systerdotter Cajsa är prickig. Prickig i hela ansiktet av någon slags allergichock. Stackarn. Men hon kvittrade på som vanligt och var hur glad som helst. Åt mosterns specialpastagratäng och efteråt hade vi en kort fruktstund, sedan var hon iväg till jobbet igen.
Annars är det stekhett och händelselöst på Thorildsplan. Förutom en svår brand i en papperskorg i parken, vilket gjorde att handlaren på 2:ans livs fick göra en brandkårsutryckning. Tänk om det ändå kunde regna, lite.
Nu måste jag jobba vidare med ett gränssnitt. Designångest. Sedan är det dags att förbereda inför nästa gäst. Just nu råder bråda tider på Hotell Knapp näring, som min farmor skulle ha sagt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

idag var man en mätt och go, hårt arbetande yrkeskvinna efter specialgratäng hos ullis, man tackar :)//prickekorven

Anonym sa...

Tack för att du förser min unge med lite näring så hon inte får bristsjukdomar utan Mammas mat.Skulle gärna vara med på era luncher.Ha så trevligt med Åsa, hälsa från mig.
Mamman till prickiga Cajsan

Anonym sa...

Förresten, det är något fel på klockan på din blogg. Jag antar att Cajsa inte var hos dig på lunch före kl sex på morgonen och jag skrev inte förra kommentaren kl halv ett utan vid nio snåret. Skum detalj i en roooooooooolig blogg, snigg är den också.

Ullis sa...

Tack själv Cajsa. Det var roligt att ha en prickig på lunch, det har jag aldrig haft förut :-)
Lena: ingen orsak, synd bara att det inte blir oftare. Det hänger ju på att jag jobbar hemma. Men när tanttennis intensiv är klar, hoppas jag att vi kan ses mer. Kollar klockan, nåt vajsing är det.