måndag 23 juni 2008

Dagens lunchgäst



Dagens på Thorildsplansterassen bestod av gårdagens biffar serverade med sol och servetter. Dagens lunchgäst var Cajsa, som tog en paus från jobbet och kom helt utan prickar den här gången. Biffarna höll måttet idag också, även om det ser lite möljigt ut. Toppades med fräsch sallad och krydda från terassens egna kryddodling. Kanske kostcirkeln blev sluten.
Var queen of the tvättmaskin på förmiddagen och beslöt mig för att stanna hemma och jobba idag. Och då är det extra trevligt med lite lunchsällis när man sitter här själv och ugglar.
Cajsa fick med sig halva innehållet i min godispåse från filmpremiären. Det är bra att det kommer till användning. Som till exempel najlons (allergisk) och upptejpningsanordning för hallonstrutarna om man inte kan ha bh på sig (är inte aktuellt och funkar inte enligt gravitationslagen).
Nu: jobba, jobba, jooooååååååååbbbbbbbbbba. Sen, fram emot kvällen, kanske jag ska städa. Igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite sen på annonsering, men det får duga.

Ullis sa...

Sorry bordskamrat, att jag inte påannonserat min frånvaro tidigare. Men vi ses i morgon. Håll ställningarna.