måndag 23 juni 2008

Eftermiddagsfika med Olof och Viktor och brysselkex


Jag vet. Jag ska inte äta kakor och jag brukar inte göra heller. Särskilt inte nu när jag har glömt att bikinibanta. Men jag hittade de här brysselkexen och fick någon slags flashback från min barndom. Minns att mamma bakade sådana här på 70-talet med olikfärgat strössel på. Så jag köpte och ångrade mig bittert. Så jättegoda, trots att det är vanliga mördegskakor. Snigga är de också, särskilt på mitt rosa kakfat. Det är viktigt att det är sniggt.
Såg att det var Olof och Viktor som hade bakat. De har ett fik i i Glemminge i Skåne där jag var och fikade i somras. Jättegott men framför allt trevligt. Så om ni åker till Skåne, hälsa på hos Olof och Viktor. Kass webb, men mysigt och gott som sagt. Just de här är köpta på Bönor & blad som inte verkar ha någon webb alls. Dåligt. Men de finns bland annat på Fridhemsplan. Givetvis kan man baka dem själv också, här är ett recept. Verkar pissenkelt.
Nu får det här inte bli någon frosseriblogg. Eller dublirvadduäter-blogg. Men i och för sig. Att bli kallad kex kanske inte är så dumt? Bara jag slipper brysslet. Och najlons och strajpade hallonstrutar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade hoppats på middagsgäst här på jobbet, men det blev en pasta carbonara á la findysss i min ensamhet... nu ska jag jobba jobba jååååooobbba jag med.

Ullis sa...

Åh, stackare. Konsumfinduscarbonara kanske till och med. Jag lider med dig :-)