fredag 13 juni 2008

God natt läpphandfat


Det här är Martin. Jag, och nästan alla som jobbar på Block, har varit hemma hos honom på fest i kväll. Och det var så roligt.
Martin visar här sitt läpphandfat. Alltså ett handfat där själva handfatet är djupare än underskåpet och skjuter ut som ett slags underbett. Det tycker inte jag är så sniggt. Men jag gillar Martin, i alla fall. Martin håller gärna låååååååånnnnnnnnnngggggggggaaaaaa cykelanförande. Alltså tal som handlar om hans cykelväg från jobbet och hem, om olika vattendrag som fanns på 500-talet och om olika författare som har bott längs hans cykelväg. Det är intressant. Men som tur är har han inte cyklat Vättern runt. Oj, vilket långt tal det skulle bli då.
Kanske står Martin och borstar tänderna vid sitt läpphandfat just nu. God natt Martin, god natt Block 116, god natt Sverige.

7 kommentarer:

Liten sa...

Hallå där Ulrika, varför har inte du fått pris för ditt sätt att skriva och uttrycka dig? Läpphandfat?? vad får du allt i från? ha ha ha.... jag trodde att jag hade livlig fantasi. Kram E-L

Anonym sa...

Läpphandfat eller inte
...längs Göta Landsväg finns ytterligare en av Söderorts alla celibriteter som i virrvaret av cykelstigar under kvällen försvann ur minnet.Tänk vilken lycka ungarna i Brännkyrka åtnjuter, att få växa upp på en plats där Kristian Tyrann rövat Gustaf, där Moa Martinsson och Pimme åkt kälke och inte att förglömma, en plats där trummslagern i Rockabillyns okrönta kungar, Boppers valt till sin hemvist.
..glöm inte att borsta! tänderna!

Ullis sa...

Ja, Eva-Lena vi får diskutera läpphandfatens väl och ve ute i spenaten i kväll.

Anonym sa...

Såg ut som om jag lämande festen alltför tidigt - minst sagt. Håll i gång hos Martin i repris? Ja tack!

Trevlig helg på dig Ullis!
Hälsar Vickan

Ullis sa...

Tack Martin för ännu en utförlig historielektion och samhällsreflektion från Örby. Stort det där med Boppers. Har faktiskt åkt liftat med dem en gång i min ungdom (typ nittonhundrafrusitfast) i Sälen. Tips: skriv cykelanförandemanus nästa gång :-)

Ullis sa...

Tack det samma Vickan. Tack det samma alla.

Anonym sa...

Kring 89-90 jobbade jag ihop med en brorsa till Boppers. Tack för trevlig kväll och föra att ni sparade några öl till mig.

Nu skulle det vara gott med lite efterrätt, kanske nåt italienskt bakverk med sprit och kaffe i?